Workmotions har under året arbetat för att öka närvaron på marknaden och just nu rekryteras en säljare för att utöka marknadsinsatserna. Efter strategiska diskussioner med några av möbelmarknadens största aktörer kommer bolagets produkt DynaDesk få en betydligt mer framträdande roll i sortimenten under hösten.
– Efter en framgångsrik emission fick vi möjlighet att anställa en säljare, marknadsföring och försäljning är vår högsta prioritet just nu, säger Jonas Tjärnhell, vd WorkMotions.
WorkMotions har under året uppvaktat både slutkunder (i form av företag), återförsäljare och företag inom företagshälsovården. Ett välfungerande säljargument är den världsunika studien som visar att DynaDesk både minskar smärta och ökar produktiviteten.
– De flesta potentiella kunderna vi är i kontakt med reagerar med både förvåning och intresse över hur signifikanta förbättringar som en dynamisk rörelse av armarna ger för både välbefinnande och produktivitet.
Förutom DynaDesk har WorkMotions även fått in två nya orderprojekt på bolagets monitorliftar där leveranserna är planerade till oktober 2021 och mars 2022.
– Det är tydligt att vi har hittat en marknad för monitorliften och målsättningen är att implementera ytterligare ett antal på universitet och högskolor runt om i Sverige den närmaste tiden, säger Jonas Tjärnhell.
Läs mer om WorkMotions här