Lurkware AB

Lurkit

Lurkware AB utvecklar en unik innehållsplattform för eSport och spel. Lösningen, som går under namnet Lurkit, utgörs av en så kallad multistreaming plattform som gör det möjligt att ta del av alla de största spelen i världen samtidigt.

Lurkit vill bli ett nytt ”google” för gamers och alla fans av eSport. Visionen är att bli den världsledande leverantören av spelinnehåll: eSport, video, streaming, nyheter och spelrelaterat innehåll till en gemensam plattform. Lurkit kommer göra det enkelt för användarna att konsumera sitt innehåll.

För stärka bolagets affärsutveckling har Stefan Lampinen tagits in som advisory, tidigare VD för Electronic Arts, Microsoft Xbox, samt Warner Brothers. Lampinen räknas som den fjärde mest inflytelserika personen inom hela spelindustrin.

eSportsmarknaden växer med ca 35% per år och beräknas omsätta USD 1,5 miljarder 2020. Till skillnad från den konventionella sportmarknaden, så som fotboll och ishockey, växer eSportsmarknaden med en ständig tillökning av nya spel och spås gå om samtliga sportmarknader på sikt. Förklaringen till den höga marknadstillväxten är det ökade datoranvändandet samt lättillgängligheten till spel.

Det finns över 665 miljoner konsumenter av eSport och annat spelrelaterat innehåll i världen. Då marknaden växer rekordsnabbt innebär det att spelinnehåll genereras mer än någonsin och att konsumenter måste vara på flera plattformar samtidigt för att tillgodose sina intressen. Lurkit samlar allt till en plattform där alla typer av användare: innehållsskapare, förlag, arrangörer av eSportsevenemang samt eSportsorganisationer, kan personifiera både sin look och hela upplevelsen. Lurkit erbjuder därmed användarna tillgång till en mycket större publik genom samexistens i flera kanaler/streams. En gemensam plattform ger innehållsskaparna nya intäktsströmmar, dvs skapar nya värden åt alla målgrupper.

Därför valde CBC Lurkware AB

Gamers konsumerar idag streams och annat spelrelaterat innehåll hellre än att titta på TV. Lurkits styrka är att de samlar innehåll från alla källor och i den processen levererar en unik användarupplevelse.Inget av de stora varumärkena Twitch, Youtube, Mixer och Smashcast kan erbjuda det Lurkit gör eftersom de tävlar mot varandra om behålla tittarvolymerna i sina egna kanaler. De kan alltså inte konkurrera med Lurkit utan att skada sig själva. För annonsörer är detta det nya och ultimata sättet att nå sin målgrupp av eSportfantaster och gamers.

• Massivt växande bransch
• 665 miljoner människor konsumerar e-sport och spelrelaterad innehåll
• Beräknad omsättning för eSportmarknaden år 2020 är USD 1,5 miljard
• Marknaden växer med 35% varje år
• Enorm potentiell kundbas
• Mycket skalbar affärsmodell
• Erfaren och e-sportbesjälad ledningsgrupp

Kolla in Lurkwares hemsida här.