Inflight VR

Inflight VR

Inflight VR har i samband med avtalstecknande med IATA (International Air Transport Association) också tecknat avtal med flera cateringbolag för distribution av deras VR-underhållningssystem för flygplansresenärer.

Utöver de avtal som redan är tecknade med Airbus, piSO, m.fl., så pågår en diskussion med Star Alliance om marknadsföring gentemot First Class- samt Business Class-passagerare där målgruppen ges möjlighet att få ett mer diversifierat och samtidigt specialanpassat utbud av underhållning samt möjlighet att handla i Tax Free-shopen för att få leveransen direkt till gaten eller loungen.

I samband med IATA:s årliga flygindustrikonferens i Sidney valde IATA att göra ett showcase av Inflight VR:s lösning, något som blev mycket uppmärksammat och väl mottaget. Inflight VR har dessutom blivit nominerat till topp tre för mottagandet av Chrystal Cabin Awards för Best Cultural Journey Experience.

Läs mer om plattformen på deras hemsida här.

För nyheter om Inflight VR och CBC kolla här.

Inflight VR omnämns i ”Top 100 most disruptive companies of 2017”

Di.se – Tillval vitalt för flygbolagen


Detta är varför CBC valt att investera i Inflight VR

Inflight VR utvecklar ett helt system för IFE, en mjukvarulösning som möjliggör kommunikation mellan användare och flygpersonal i den virtuella världen. Notifikationer vid turbulens, bälteslampor av/på eller liknande syns direkt i skärmen. Beställningar av mat och dryck kan göras i systemet, och allt är anpassat för att säkra användandet av VR-glasögon ombord flygplanet. Inflight har som vision att med sin gedigna erfarenhet bli experterna som kvalitetsstämplar innehållet ombord flyget. Deras system skall vara standarden vilka tredje parts-applikationer samt eget innehåll ingår i.

Bolaget har som ensam vinnare inom Airbus accelerationsprogram erhållit avtal med Airbus efter att programmet avslutats. De var därefter även det enda utomstående bolaget som erhöll kontor i Airbus lokaler i Hamburg!