LiU Game Conference är en årlig konferens för spel och digitala upplevelser. Den 17 november gick årets event av stapeln, och Henrik Hansing, produktchef och affärsutvecklare på Lurkit var en av keynote-talarna, och talade om trender och överraskningar inom gaming för 2022.
CBC-investeringen Lurkit erbjuder en marknadsföringsplattform för samarbeten mellan spelutvecklare och influencers. Under sin keynote-presentation berättade Henrik Hansing bland annat om hur marknadsföring med influencers bättre kan användas av varumärken, studior och utvecklare.
Henrik presenterade även vilka som var de 10 mest sedda spelen på Twitch och Youtube Live under 2021, där ett svenskt spel återfinns på listan.
Lurkits CFO Kajsa Grafström var också på plats på konferensen, och deltog i ett panelsamtal med titeln ”Success Factors For Great Games”.
Här kan du se Henrik Hansings keynote.
Lurkit är ett sofistikerat ekosystem för datadrivna samarbeten mellan spelutvecklare, spelförläggare och influencers. De har utvecklat ett kraftfullt och intuitivt analysverktyg för Twitch och YouTube och kombinerat det med ett kampanjverktyg i världsklass. Lurkit möjliggör direkta samarbeten mellan utvecklare som vill nå ut med sina spel, och de influencers som kan skapa trovärdigt innehåll till passande målgrupper. Inga mellanhänder behövs vilket innebär en markant förenkling av denna typ av marknadsföring. Sedan plattformen lanserades i början av 2021 har Lurkit kopplat samman över 800 spelbolag med tiotusentals innehållsskapare i över 1000 kampanjer.