Generellt sett går det nu väldigt bra, teamet växer (nu 21 personer, varav 18 i Göteborg och resten i London), vi vinner nya och större kunder och börjar nu jobba oss igenom listan på kontrakt vi signerat men ännu inte gått live med. Nedan följer några viktiga nyheter.
Nya kunder
Som tidigare nämt har vi skrivit på avtal med Chiles största energibolag CGE samt med Vattenfall och idag har jag nöjet at meddela att vi i fredags signerat ett avtal med ett annat av nordens största energibolag för utrullning under vintern. Detta är ett ramavtal som är förberett för vidare expansion inom koncernen. Har inte möjlighet att meddela vilken kund det gäller riktigt ännu – återkommer om detta.
Bristol Energy – första resultaten är här
Bristol Energy är den första brittiska kund vi gick live med nu i somras. Inbjudningar har rullat ut till några tusen av deras slumpmässigt utvalda kunder och resultaten har överträffat målsättningen:
- Närmare 40% av de inbjudna kunderna laddade ner appen
- Av dem som inte har en smart elmätare idag så har 30% beställt en direkt i appen
- Suverän kundfeedback i enkäten
Vi rullar nu stegvis ut till resterande kunder hos Bristol Energy samtidigt som vi går/gått live med Robin Hood Energy, Green Network Energy, Mölndal Energi mfl under kommande veckor.
Finansiering
Vi börjar känna oss redo för att ta nästa kliv och växa som bolag och planerar att ta in tillväxtkapital i början av nästa år. Återkommer om detta.
Nytt kontor
Sockerbruket har blivit för litet och vi flyttar den 1 november till Stora Badhusgatan. Det är en välbehövlig uppgradering, då vi suttit 18 personer på en yta lämpad för 10-12 och med bara ett mötesrum.
Läs mer om Eliq på vår hemsida här.