Nöjda kunder är grunden till alla framgångsrika företag, det är också en av orsakerna till att investerare väljer att köpa ett visst företag framför ett annat. Av samma orsak genomförde CBC en ny kundundersökning vecka 26-27 där vi bad 1 000 av våra kunder om feedback och frågade vad de önskade mer av oss.
Mycket glädjande svarade över 600 personer med bra kommentarer. Detta är ett mycket värdefullt underlag för CBC när vi utvecklar verksamheten, kundservicen och kommunikationen i linje med era önskemål. Stort tack till alla som medverkat!
Bland svaren finns tydliga önskemål på mer information om befintliga innehav och mer återkommande information om vad som händer med bolagens marknadsutveckling. Vi har nu anlitat en extern kommunikationsbyrå som ska hjälpa oss strukturera och genomföra efterfrågade åtgärder. Framöver kommer exempelvis ni som kunder få
• Kvartalsrapporter på samtliga innehav
• Löpande nyheter skrivna av affärsjournalister
• Nyhetsbrev var tredje månad med de viktigaste nyheterna
Vi har dessutom börjat utveckla webbplatsen www.cbcgroup.se för att det ska bli enklare att få inblick i bolagens verksamheter, deras marknadsutveckling och resa gentemot exit eller introduktion på en aktiehandelsplats.
Dessutom kommer vi utveckla en del med grundläggande information och kunskap om hur CBC arbetar för att öka transparensen och att alla ska få bättre inblick i hur nya investeringar väljs ut. Arbetet med dessa förändringar har redan påbörjats och kommer införas löpande de kommande månaderna. Detta kommer även att informeras om under nyheterna på webbplatsen och i nyhetsbreven.
Från och med i år, 2020, kommer CBC dessutom att genomföra denna kundundersökning varje år för att vara mer närvarande och ge de tjänster och den information som efterfrågas av våra kunder.
Återigen vill vi tacka alla som medverkat till undersökningen!
Härlig sommar önskar teamet på CBC.