CBC har nyligen beslutat att investera i den sociala plattformen Friendbase som idag har över 80 000 aktiva medlemmar och tre miljoner nedladdningar. Friendbase är en virtuell värld där ungdomar från olika delar av världen, framför allt Brasilien och Indien, kan mötas, chatta och spela spel med varandra.
– Den avgörande faktorn för oss att gå in i Friendbase var att vi såg en mycket gynnsam uppsida på affären, Friendbase har en unik ställning idag och arbetar inom en nisch som växer kraftigt. Att deras värdegrund stämmer överens med vår egen filosofi är också viktigt för att vi ska tro på affärens framtida tillväxtutsikter, säger Niklas Palmlöf, vd på CBC.
Friendbase vision är att vara en marknadsledande virtuell och inkluderande värld, fri från mobbning med ett långsiktigt lärande för barn och ungdomar. CBC Investment Groups affärsmodell bygger på långsiktiga och hållbara investeringar som väsentligt ska överstiga traditionella placeringar under placeringstiden.
Läs mer om Friendbase här.